Co to jest event i jego rodzaje?

 

Określenie „event” zadomowiło się w naszym ojczystym języku i zdobywa coraz większą popularność nie tylko w branży marketingowej. Termin ten coraz częściej przenika do mowy potocznej. Jaka jest definicja eventu? Co zawiera w sobie event? Jakie rodzaje eventów wyróżniamy? Zapraszamy do lektury artykułu poświęconego eventom.

Co to są eventy?

Eventy to wydarzenia zaplanowane i zorganizowane pod kątem realizacji zamierzonego celu, zazwyczaj łączące elementy nauki, rekreacji i zabawy. Eventy mogą przybierać różne formy i mieć różne cele. Mogą integrować, motywować, propagować określone idee, edukować lub kształtować wizerunek marki. Na ostateczny kształt eventu składają się działania wielu podmiotów (grup osób): organizatorów (agencje eventowe), firm reprezentujących miejsca eventowe (sale koncertowe i konferencyjne, galerie sztuki, obiekty sportowe, lokale gastronomiczne, przestrzeń miejską itd.) oraz podwykonawców (ludzie tworzący dany event, to znaczy artyści, prelegenci, obsługa techniczna, pracownicy cateringu, firmy transportowe i wiele innych). Wydarzenie może być stacjonarne, hybrydowe lub w formie eventu online.

Co znaczy „event” po polsku?

Najprościej mówiąc: słowo „event” w języku angielskim znaczy tyle co „wydarzenie” lub „zdarzenie”. Wyraz „event” (wymawiany w Polsce jako „iwent”) można też przetłumaczyć na język polski po prostu jako „impreza”. Określenie event na tyle dobrze zadomowiło się w polszczyźnie, że można je odmieniać. Można powiedzieć: „co to znaczy event”, ale też „jakie jest znaczenie eventów” czy „jak organizować eventy”.

Popularne rodzaje eventów

Istnieje wiele różnych typów eventów. Możemy je podzielić na wiele kategorii, w zależności od przyjętego kryterium. Najczęściej wyróżnia się następujące rodzaje eventów:

 

 

 

 

Organizujesz wydarzenie? SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!