Strefy Kibica EHF EURO 2016
CMA PL Blog / Video / Strefy Kibica EHF EURO 2016
Tegoroczne Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn Euro 2016 rozpaliły emocje kibiców i zaostrzyły apetyt na wygraną polskiej drużyny. Wspólne przeżywanie sportowej atmosfery było tym, czego oczekiwali kibice na równi ze zwycięstwem Polaków. Na ten czas cztery polskie miasta zawrzały od emocji – Kraków, Katowice, Gdańsk i Wrocław – właśnie tu agencja Concept Music Art przygotowała Oficjalne Strefy Kibica PGNiG Obrót Detaliczny. W każdej z nich miłośnicy piłki ręcznej mogli nie tylko obejrzeć wszystkie mecze, ale też przeżywać wspólne emocje.
Klient, którym był Związek Piłki Ręcznej w Polsce, na etapie dostarczonego briefu określił swoje oczekiwania: każda z czterech stref miała być dostosowana do pojawienia się 900 kibiców oraz spełniać wysokie wymogi bezpieczeństwa. Strefy miały pojawić się w najważniejszych punktach wybranych miast – na Małym Rynku w Krakowie, na Placu pod Spodkiem w Katowicach, na Targu Węglowym w Gdańsku oraz na Placu pod Iglicą we Wrocławiu. Brief zawierał także potrzebę opracowania koncepcji sceny z telebimem, aranżację przestrzeni, która zostanie dostosowana do potrzeb kibiców, a także zapewnienie atrakcji poza czasem trwania meczu, w tym zorganizowanie dodatkowych wydarzeń w dni, kiedy nie odbywał się żaden mecz.
Ogromne logistyczne przedsięwzięcie było realizowane przez 68 dni, a do jego obsługi firma Concept Music Art zaangażowała 120 osób. We wskazanych lokalizacjach stanęły cztery namioty, o łącznej powierzchni 5 600 m2, w pełni przygotowane na warunki zimowej aury. Kibiców wewnątrz każdej strefy rozgrzewały więc nie tylko sportowe emocje. Realizacja obejmowała także wykonanie projektu hal, wydzielenie wewnątrz przestrzeni do określonych aktywności: obejrzenia transmisji meczu, przygotowanie strefy gastronomicznej, informacyjnej, sanitarnej oraz miejsca dla sponsorów i wybranych atrakcji.
W trakcie wydarzenia swoją premierę miały najnowocześniejsze ekrany diodowe P3.91 mm o wymiarach 5×3 m, zakupione specjalnie na tę okazję. Ekrany LED o rozdzielczości 65 536 px/m2 pozwalały wszystkim kibicom na śledzenie gry szczypiornistów w doskonałej jakości z dystansu nawet 2 m. Każdy miłośnik piłki ręcznej mógł obejrzeć mecz niezależnie od tego, w którym punkcie strefy zajął miejsce. Ekrany mają bardzo szeroki kąt widzenia, który przy 50% jasności wynosi 140 stopni. Dzięki temu kibice mogli bez przeszkód zanurzyć się w piłkarskim świecie i uważnie obserwować wszystkie, nawet najbardziej zaskakujące zwroty akcji.
Concept Music Art było odpowiedzialne również za transport – sprzęt potrzebny do obsługi Stref Kibica przewoziło 20 tirów, które łącznie przejechały 10 000 kilometrów. Każda scena miała powierzchnię 30 m2. Odbyło się na nich 19 koncertów i pokazów kabaretowych, takich artystów jak: Big Cyc, Gooral, Me, Myself & I, Łosoś, Moose The Tramp, In my Pocket, Marcin Daniec, AD HOC. Do strefy w Krakowie na quadzie przyjechał także Rafał Sonik. W każdym mieście Concept Music Art zapewniło kompleksową obsługę techniczną, 4 osoby codziennie dbały o nagłośnienie, oświetlenie, obsługę multimediów oraz zabezpieczenie elektryczności, a nad wszystkimi strefami każdego dnia czuwało 120 osób.
W przerwie od sportowych emocji na kibiców czekało mnóstwo tematycznych atrakcji. Zorganizowana została nauka podwórkowej piłki ręcznej, gdzie przyszli zawodnicy polskiej kadry mogli ćwiczyć skoki i uniki pod czujnym okiem grupy GOALCHA. Ci, którzy decydowali się na bardziej statyczną rozrywkę, mieli możliwość zrobienia zdjęcia w fotobudce i uwiecznienia swoich sportowych przeżyć. Dodatkowo kibice mogli przybrać barwy drużyny, której kibicowali – kilkanaście osób malowało twarze uczestników w kolory wybranej reprezentacji.
Obsługa Stref Kibica EURO 2016 była ogromnym projektem pod względem logistycznym. W strefach przygotowanych przez Concept Music Art zgromadziło się łącznie 100 000 uczestników, którzy przez 17 dni mogli przeżywać sportowe emocje i kibicować podczas 35 transmitowanych rozgrywek.